وزیر خارجه آمریکا مقامات ارتش میانمار را به برخورد قاطع تهدید کرد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت که ایالات متحده علیه مقامات (میانمار) که با خشونت مخالفان کودتای نظامی در این کشور را سرکوب می کنند، به اتخاذ اقدام قاطع ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا مقامات ارتش میانمار را به برخورد قاطع تهدید کرد

بلینکن در ادامه این پیام خود با اظهارنظری مداخله جویانه مدعی شد که ایالات متحده در کنار مردم برمه (میانمار) که خواهان اعاده دولت منتخب خود هستند، ایستاده ایم.

گفتنی است که در پی کودتای نظامی سران ارتش میانمار برکناری آنگ سان سوچی رهبر غیررسمی این کشور، واشنگتن تحریم هایی علیه رئیس جمهور موقت میانمار و شماری از افسران ارتش این کشور وضع کرد.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حدود ده روز پیش شش عضو شورای دفاع و امنیت ملی میانمار از جمله ژنرال مین آنگ هلاینگ - رهبر شورای نظامی حاکم را که پس از بازداشت آنگ سان سو چی رهبر غیررسمی میانمار دست به کودتای نظامی در این کشور زدند، مشمول تحریم قرار داد.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت که مجلس میانمار باید در اولین فرصت ممکن تشکیل جلسه دهد و کودتا در این کشور را تجاوزی مستقیم علیه گذار این کشور به دموکراسی توصیف کرد.

در بخشی از تحریم های آمریکا علیه میانمار، آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده گفت که 42.4 میلیون دلار کمک مالی به این کشور قطع و در عوض، این کمک مالی صرف برنامه هایی برای حمایت و تحکیم جامعه مدنی و بخش خصوصی در میانمار می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44247

به "وزیر خارجه آمریکا مقامات ارتش میانمار را به برخورد قاطع تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا مقامات ارتش میانمار را به برخورد قاطع تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید