وظیفه دانشگاه ترویج دانش و رسانه از ابزار نشر دانش است

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه وظیفه دانشگاه نشر و ترویج علم و دانش است و رسانه از ابزار فراگیر نشر دانش، گفت: این نشر دانش به شیوه های مختلفی اعم از سخنرانی، مقاله و کتاب انجام می گردد که باید از ظرفیت زیاد رسانه در نشر دانش بهره برد.

وظیفه دانشگاه ترویج دانش و رسانه از ابزار نشر دانش است

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح اتاق رسانه در پارک علم و فناوری تهران با تأکید بر ضرورت توسعه فناوری و نوآوری در دانشگاه ها اظهار کرد: کشور و دانشگاهها در این حوزه جوان هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری منحصر به فضای فیزیکی نمی گردد، اضافه نمود: این بخش از دانشگاه از واحدهای مختلف تشکیل شده است که پارک نقش ستادی را ایفا می نماید، همچنین پارک علم و فناوری باید حمایتهای خود را از شرکت های دانش بنیان از طرق مختلف اعم از ارائه آموزش یاری به کسب تجربه و ... اعمال کند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر نقش قوی رسانه، اعلام کرد: در دنیای امروز دیجیتال فضای جدیدی را ایجاد نموده است، دانشگاه تهران هم نقش پیشرو در ترویج مفاهیم و استفاده از ابزارهای مدرن ایفا می نماید، شرکتهای مستقر در پارک هم باید به شیوه های مختلفی برای گسترش حوزه عملکردی خود حمایت شوند.

دکتر نیلی با بیان اینکه دانشگاههای نسل 2 دانش لازم را برای توسعه فناوری ایجاد می نمایند، گفت: دانشگاه های نسل 2 در استفاده از نوآوری و فناوری فعالیت و دخالت دارند، در پارک علم و فناوری عمدتا شرکتهای زایشی مستقر هستند و این شرکتهای زایشی بخشی از صنعت و متفاوت از سنت و بر اساس دانش پایه ریزی شده اند.

وی با بیان اینکه بقای این شرکتها باید با اتصال به بازار و منابع اقتصادی فراهم گردد، اضافه نمود: صنعت سازی راستا جدیدی است که در کشور مطرح شده است، شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری می توانند حلقه وصل صنعتهای عظیم باشند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید مجدد بر اینکه این شرکتهای دانش بنیان می توانند به شرکتهای عظیم وصل شوند، گفت: می توان از این شرکتها به عنوان حلقه های اتصال به صنعت استفاده کرد.

دکتر نیلی با بیان اینکه نقش جدید شرکتها در توسعه، فراوری و خلق ثروت جلوه می نماید، اضافه نمود: باید با رفع محرومیت و تزریق اقتصادی میزان اثربخشی را در اقتصاد ملی بیشتر کرد.

در ادامه دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران طی تفکری بر 5 محور اصلی اقتصاد، توسعه، دولت، صنعت، جامعه و رسانه بنا شده است، گفت: بخش نوآوری در رسانه با این مرکزیت آغاز شد که شرکتها در بخش مارکتینگ و آموزشهای خود به فراوری محتوا احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه این اتاق می تواند فضای آموزش پشتیبانی و نوآوری لازم را ایجاد کند، اضافه نمود: ارائه آموزش مجازی و فراوری محتوا می تواند از جمله وظایف این اتاق باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه این اتاق با حمایت دانشگاه راه اندازی شد، اعلام کرد: شرکتهای دانش بنیان باید برای پر کردن سبد محصول خود جهت حرکت به سمت مقیاس عظیمتر و اینکه موازی با صنعت باشند، حمایت شوند.

دکتر زارعی با اشاره به وجود 200 شرکت دانش بنیان در این پارک و عقد دهها قرارداد با صنایع گفت: این شرکتها فصل مشترک با دانشگاه هستند.

وی اضافه نمود: در دانشگاه های نسل 1 و 2 مسائل به وسیله حل مسأله و طراحی خوشه هایی رفع می گردد که خود در یاری به حل مسایل عظیمتر راهگشاست.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به حضور صنایع عظیمی چون فولاد مبارکه اصفهان در این پارک اشاره نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42990

به "وظیفه دانشگاه ترویج دانش و رسانه از ابزار نشر دانش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه دانشگاه ترویج دانش و رسانه از ابزار نشر دانش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید