ویروس مدفوع جلوی چاقی موش ها را گرفت

به گزارش بلاگ پو، دانشمندان در کشفی بی سابقه پیروز به شناسایی میکروبی در مدفوع شده اند که با استفاده از آن می توان به جنگ چاقی رفت.

ویروس مدفوع جلوی چاقی موش ها را گرفت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان می گویند با استفاده از بعضی محتویات مدفوع سالم و از جمله ویروس های موجود در آن می توان میکروبیوم های روده را تغییر داد و از این طریق جلوی چاق شدن افراد را گرفت.

پیش از این از روش یادشده برای مقابله با بیماری هایی همچون سرطان، اوتیسم و بعضی بیماری های دیگر استفاده شده بود، اما استفاده از آن برای مقابله با چاقی سابقه ندارد. پژوهشگران می گویند با کاشت ویروسی که از مدفوع موش سالم به دست آورده اند و انتقال آن به روده موش توانسته اند از وقوع دیابت نوع 2 در این حیوان و چاقی ناشی از آن جلوگیری نمایند.

پژوهشگران دانمارکی می گویند برای اولین بار به فناوری جداسازی ویروس یادشده از مدفوع دست یافته اند و مطمئن هستند که این کار به شیوه ای ایمن اجرا شده و موجب انتقال هیچ نوع بیماری به روده نمی گردد. محققان امیدوارند در آینده ای نه چندان دور بتوانند از این روش برای مقابله با چاقی در انسان ها نیز استفاده نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25673

به "ویروس مدفوع جلوی چاقی موش ها را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس مدفوع جلوی چاقی موش ها را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید