پاسخ دقیق و علمی به پرسش های بچه ها درباره کرونا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در کشور، تعطیلی مدارس و تاکید بر ماندن در خانه، پرسش های زیادی در ذهن بچه ها ایجاد شد و همه به دنبال یافتن پاسخی قانع کننده هستند. در این میان اغلب پدر و مادرها نمی دانند که چگونه باید بیماری کووید-19 را برای فرزندانشان توضیح دهند که هم متوجه خطرات این بیماری و چگونگی به وجود آمدن آن شوند و هم نگران و مضطرب نشوند. کتاب ویروس کرونا به زبان ساده می تواند منبع مناسبی در این زمینه باشد و به پرسش های بچه ها پاسخ دهد.

پاسخ دقیق و علمی به پرسش های بچه ها درباره کرونا

ویروس کرونا به زبان ساده نوشته الیزابت جنر، کیت ویلسون، نیارا برتز با تصویرگری اکسل شفلر است که با ترجمه زهره حق بین به تازگی از سوی انتشارات کتاب یک به صورت مجازی منتشر شده.

زهره حق بین

زهره حق بین درباره این کتاب به ایبنا می گوید: ویروس کرونا به زبان ساده 6 آوریل از سوی انتشارات Nosy Crow در انگلستان به صورت مجازی به زبان انگلیسی منتشر شد. و از آنجایی که امروزه بحران کرونا تبدیل به موضوعی پیچیده برای بچه ها شده و لزوم دسترسی به اطلاعات علمی به زبان ساده برای بچه ها که به دنبال پاسخ سوالات خود درباره این ویروس هستند، با ناشر انگلیسی کتاب وارد مذاکره شدیم و اجازه ترجمه آن را به زبان فارسی گرفتیم.

او در ادامه به فرایند ترجمه و انتشار این کتاب اشاره می کند و می افزاید: من خیلی سریع شروع به ترجمه کتاب کردم و روز پنج شنبه (21 فروردین) آن را برای کسب مجوز به وزارت ارشاد تحویل دادم. سه شنبه (26 فروردین) مجوز صادر شد و نسخه الکترونیک کتاب را به صورت رایگان منتشر کردیم. نسخه چاپی کتاب هم با تصاویر نسخه اصلی، اول اردیبهشت ماه از سوی انتشارات کتاب یک منتشر خواهد شد.

این مترجم هدفش از ترجمه کتاب را این موضوع بیان نمود تا به سهم خودش در این شرایط، بتواند کار مفیدی انجام دهد و با ارائه اطلاعات علمی به زبان ساده به بچه ها کمک کند تا آن ها هم بتوانند در مبارزه با این بیماری همراهی کنند و با برداشتن قدم های کوچک، تحولی بزرگ در مقابله با آن انجام دهند.

حق بین درباره محتوای کتاب نیز توضیح می دهد: ویروس کرونا به زبان ساده با ارائه مطالب مستند و علمی به زبان ساده، بچه ها را به صورت واقعی با تعریف ویروس، پادتن، واکسن، ویرورس کرونا، بیماری کووید-19 و ... آشنا می کند و به آن ها می گوید اگر کسی کرونا بگیرد چه اتفاقی برایش می افتد و اینکه آن ها باید چه کارهایی انجام دهند تا مبتلا نشوند و دیگران را مبتلا نکنند و اینکه دانشمندان درحال تحقیق برای کشف واکسن و داروی آن هستند.

این مترجم می افزاید: همچنین نکته جالب دیگری که در این کتاب به آن اشاره شده، مشارکت دادن بچه ها در این ماجراست. در این کتاب به بسکمک از پرسش های بچه ها پاسخ داده می گردد مثلا چرا نمی توانند پدربزرگ و مادربزرگ و اقوامشان را ببینند، چگونه می توانند مواظب باشند تا افراد پیر مریض نشوند؟ چرا والدین شان باید سرکار بفرایند، تکالیف شان را چگونه انجام دهند، چرا اماکن عمومی، پارک ها و جاهایی که قبلا می رفته اند، تعطیل است، چه زمانی می توانند دوستان شان را ببینند، چه زمانی شرایط به حالت عادی برمی گردد.

به گفته حق بین، نکته مثبت ویروس کرونا به زبان ساده این است که در عین حالی که به بچه ها اطلاعات دقیق علمی می دهد، این اطلاعات را به گونه ای بیان می کند که ترس، استرس و اضطراب در آن ها ایجاد نگردد.

او در ادامه بیان می کند: برای تالیف و تولید این کتاب علاوه بر اینکه از سوی گروهی از مولفان شامل الیزابت جنر، کیت ویلسون، نیارا برتز نوشته شده است، گروهی از مشاوران شامل روان شناس، مشاور کودک، مشاور پزشکی و معلم مدرسه نیز بر آن نظارت داشته اند.

حق بین درباره میزان استقبال از کتاب هم می گوید: با اینکه مدت کوتاهی از انتشار آن در فضای مجازی می گذرد، تا به حال خیلی مورد استقبال قرار گرفته و بیش از سه هزار بازدید در تلگرام داشته. به علاوه بازدیدهایی که در اینستاگرام و سایت و ... اجرا شده است. همچنین از سوی ایرانیان خارج از کشور هم استقبال خوبی اجرا شده و معلمان، مربیان و والدین زیادی از خارج از کشور نسبت به انتشار کتاب علمی به زبان ساده برای بچه ها درباره ویروس کرونا ابراز خوشحالی کرده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24036

به "پاسخ دقیق و علمی به پرسش های بچه ها درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ دقیق و علمی به پرسش های بچه ها درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید