پافشاری تهران بر لغو تمام تحریم ها نشست وین را به بن بست می کشاند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده روز آدینه اظهار داشت که واشنگتن در خلال گفتگوهای غیرمستقیم در وین پیرامون توافق هسته ای ایران، نشانه هایی دال بر جدیت مقامات تهران مشاهده نموده است، اما این کافی نیست و مسئله اصلی تقاضای مکرر تهران برای لغو تمام تحریم های وضع شده از سال 2017 به بعد است!

پافشاری تهران بر لغو تمام تحریم ها نشست وین را به بن بست می کشاند

این مقام بلندپایه وزارت خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری تلفنی به خبرنگاران گفت: اگر ایران بر این موضع پافشاری کند که تمام تحریم های وضع شده از سال 2017 به بعد باید لغو شوند وگرنه توافقی حاصل نخواهد شد، بنابراین ما در حال حرکت به سمت یک بن بست هستیم.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز آدینه در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین نوشت: ایران جهت منطقی را برای انطباق کامل (عمل به تعهدات برجامی) پیشنهاد می نماید.

ظریف در ادامه گفت: ایالات متحده آمریکا، که باعث این بحران شده است، باید ابتدا به طور کامل به تعهدات خود بازگردد.

وی با بیان اینکه ایران پس از راستی آزمایی سریع [تعهدات برجامی آمریکا]، اقدامات متقابل را انجام می دهد، گفت: تمامی تحریم های ترامپ، ضدبرجام بودند و بدون توجه به تمایزات و نام گذاری های بی منطق و خودسرانه تحریم ها، باید برطرف شوند.

افزون بر آن، هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز آدینه در دو رشته توئیت مرتبط با پرونده هسته ای ایران، تنش ها میان واشنگتن و تهران را محصول سیاست خارجی دولت قبلی آمریکا و خروج یکجانبه ترامپ از برجام و به کارگیری سیاست فشار حداکثری علیه ایران دانست.

وی همچنین در توئیت دوم خود، خواهان بازگشت بدون پیش شرط ایالات متحده به برجام شده و نوشت: آمریکا باید بدون قید و شرط به این توافق بازگشته و تمام تحریم های مربوطه از جمله دست اندازی های قضائی علیه طرف های ثالث را در اسرع وقت لغو کند. بر همین اساس، ایران باید پایبندی متقابل را از سر گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46566

به "پافشاری تهران بر لغو تمام تحریم ها نشست وین را به بن بست می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پافشاری تهران بر لغو تمام تحریم ها نشست وین را به بن بست می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید