پرتاب مریخ نورد ناسا برای کاوش های باستانی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، این آزمایش در یک اتاق استریل در آزمایشگاه پیشرانه جت در پاسادنا در نزدیکی لس آنجلس انجام می گردد. مریخ نورد مارس 2020 سال آینده میلادی به این سیاره سرخ رنگ فرستاده می گردد.

پرتاب مریخ نورد ناسا برای کاوش های باستانی

هفته پیش آزمایش اولیه بر روی مارس 2020 با موفقیت انجام شد و قرار است برای کسب اطمینان از میزان استحکام و پایداری این ربات طی هفته های آینده آنالیز های بیشتری روی آن صورت بگیرد.

مارس 2020 در جولای سال آینده میلادی از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به سمت مریخ پرتاب می گردد و به پنجمین ربات مریخ نورد آمریکا مبدل می گردد که بر روی سطح این سیاره فرود آمده است. این ربات به دنبال نشانه های حیات بر روی مریخ در سال های دور خواهد گشت و به همین منظور به ابزار خاصی برای آنالیز مواد شیمیایی و انجام آزمایش های زمین شناسی مجهز است.

مارس 2020 به 23 دوربین و دو حسگر پیشرفته مجهز است که نقش گوش را برای آن بازی می نمایند و صدای بادهای مریخ را ضبط می نمایند. این ربات به یک سیستم لیزری برای تجزیه و تحلیل عناصر شیمیایی موجود در سطح مریخ هم مجهز است.

مریخ نورد مذکور که ابعاد به اندازه یک خودرو دارد، دارای شش چرخ است و می تواند بر روی سطوح سنگی و ناهموار هم حرکت کند.

قرار است این ربات هر روز حدود 180 متر حرکت و محیط اطراف خود را آنالیز کند. برای تأمین سوخت آن نیز از یک راکتور کوچک هسته ای استفاده می گردد. بازوی پیشرفته مارس 2020 قادر به سوراخ کردن زمین برای جمع آوری نمونه های مختلف است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18427

به "پرتاب مریخ نورد ناسا برای کاوش های باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب مریخ نورد ناسا برای کاوش های باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید