پرواز پهپادهای ترکیه در شمال سوریه شروع شد

به گزارش بلاگ پو، وزارت دفاع ترکیه از شروع پرواز پهپادهای این کشور در شمال سوریه در چارچوب کوشش برای ایجاد منطقه امن با هماهنگی آمریکا اطلاع داد.

پرواز پهپادهای ترکیه در شمال سوریه شروع شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع این کشور عصر دیروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام نمود که در چارچوب کوشش برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با هماهنگی آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه آغاز به پرواز در این منطقه نموده اند.

طبق این بیانیه، کوشش هایی با هدف آغاز به کار مرکز عملیات مشترک که قرار است در استان شانلی اورفا (در جنوب ترکیه) و در چارچوب برنامه ریزی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با هماهنگی ایالات متحده احداث گردد، ادامه دارد و هواپیماهای بدون سرنشین آغاز به انجام وظایف خود در منطقه نموده اند.

این درحالی است که همکاری ترکیه و آمریکا برای این عملیات نظامی پس از چانه زنی های بسیار صورت می گیرد و وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه بر لزوم همکاری آنکارا - واشنگتن در شمال سوریه تاکید نمود و گفت که در صورت بروز بعضی مسائل در همکاری بین دو کشور برای ایجاد منطقه امن، طرح های بعدی اجرا خواهد شد. طرح های دیگری وجود دارد که ترکیه به طور یک جانبه وارد عمل خواهد شد.

وزیر دفاع ترکیه در خصوص عمق منطقه امن در شمال سوریه نیز گفت: همیشه اعلام نمودیم که یک عمق 30 تا 40 کیلومتری برای تشکیل این منطقه امن احتیاج است. این موضوع توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز مطرح شده است.

کوشش ترکیه برای این است که نمودها که آمریکا از آنها حمایت می نماید، از مرزهای جنوبی این کشور دور بمانند. ترکیه گروههای کرد را تروریستی می داند.

  • سوریه مخالف است

اما در مقابل مشاور نخست وزیر سوریه دیروز تأکید کرد که رئیس جمهوری ترکیه به دنبال ادامه سرمایه گذاری بر طرح اشغالگرانه خود موسوم به ایجاد منطقه امن در سوریه است، اما تمام سوری ها یکصدا در برابر این طرح اشغالگرانه ایستاده اند.

این مقام سوری توضیح داد: ترکیه و آمریکا اخیرا از توافق بر سر طرح موسوم به منطقه امن در شمال سوریه خبر داده اند، حال آنکه دولت دمشق این توافق را نقض حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی کشور خود می داند.

وی با اشاره به مسائل مداوم و هدفمندی که ترکیه برای پناهجویان سوری در شهرهای بزرگ این کشور ایجاد می نماید، گفت: آنکارا به بهانه ایجاد منطقه امن درصدد بیرون راندن این پناهجویان و انتقال آنها به شمال سوریه است. ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10330

به "پرواز پهپادهای ترکیه در شمال سوریه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز پهپادهای ترکیه در شمال سوریه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید