پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس اسفراین در حال پیشرفت است

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اجرای پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس از پیشرفت فیزیکی این پروژه اطلاع داد.

پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس اسفراین در حال پیشرفت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با حضور در شهرستان اسفراین، به همراه فرماندار این شهرستان از پیشرفت کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس بازدید کرد.

یزدان پناه گفت: 3میلیارد ریال اعتبار در امسال از محل اعتبارات ملی برای ساخت این اقامتگاه ها اختصاص یافته که اکنون پیمانکار، عملیات ساخت این واحدها را در مجموعه شهر تاریخی بلقیس شروع نموده است.

او با اشاره به طراحی دو بلوک برای این کمپ، اضافه کرد: بلوک یک شامل ساخت دو واحد اقامتی، نمازخانه و سرویس بهداشتی است که بخشی از عملیات ساخت آن اکنون شروع شده و بلوک دو نیز شامل ساختمان پژوهشگاه، ساختمان موزه شهر بلقیس و پارکینگ این مجموعه تاریخی است.

بر اساس این گزارش، در این بازدید، شهردار و عضو شورای اسلامی شهر اسفراین نیز جهت مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، ایجاد زیرساختها و معرفی شهر بلقیس حضور داشتند.

ارگ تاریخی بلقیس به شماره 4497 در فهرست آثار ملی ثبت شده و با توجه به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال 1388 به عنوان پایگاه میراث فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان شناسی آن شروع شد و هم اکنون در حال طی مراحل تشکیل پرونده برای ثبت جهانی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10602

به "پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس اسفراین در حال پیشرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس اسفراین در حال پیشرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید