پوکوفون F2 شیائومی احتمالا ساده تر از ردمی K20 پرو است

به گزارش بلاگ پو، ردمی K20 پرو را می توان جذاب ترین پرچم دار مقرون به صرفه سال 2019 به حساب آورد. در این میان، قیمت بالاتر این گوشی در هند نسبت به بازار چین واکنش های زیادی در پی داشته است. پوکوفون F1 هنگام عرضه با قیمت حدودا 300 دلاری روانه بازار شد و ردمی K20 پرو حدود 100 دلار از این گوشی گران تر است که چنین اختلافی برای کاربران کشورهای در حال توسعه بسیار قابل توجه محسوب می گردد. اما همانطور که بخش هند شیائومی در نامه سرگشاده خود اعلام نموده، کاربران در ازای پرداخت این مابه التفاوت، ویژگی های بسیار جذاب تری نصیبشان می گردد.

پوکوفون F2 شیائومی احتمالا ساده تر از ردمی K20 پرو است

نخستین پرچم دار ردمی از ویژگی های بهره می برد که پوکوفون F1 فاقد آن ها است. ویژگی هایی مانند دوربین سه گانه، نمایشگر اولد همراه با حسگر اثر انگشت، دوربین سلفی پاپ آپ، پنل پشتی شیشه ای و شارژ سریع 27 واتی. در نامه بخش هند شیائومی همچنین آمده که این شرکت همچنان به دریافت سود 5 درصدی در ازای فروش گوشی های خود پایبند است و این یعنی 100 دلار اختلاف قیمت به ویژگی های جدید موجود در ردمی K20 پرو برمی گردد.

از آنجایی که هنوز در خصوص پوکوفون F2 اخبار موثقی منتشر نشده و چندی قبل مدیر محصول این برند از شیائومی بیرون آمد، برآورد هایی در خصوص احتمال عدم عرضه این گوشی به وجود آمده است. ولی در هر صورت اگر این گوشی روانه بازار گردد، به احتمال زیاد نسبت به ردمی K20 پرو از مشخصه های ضعیف تری بهره می برد که در ادامه به همین موضوع می پردازیم.

دوربین اندکی ضعیف تر

یکی از مهم ترین بخش های نه چندان جذاب پوکوفون F1 دوربین آن است که برای دوربین ثانوی، از سنسور تشخیص عمق استفاده شده است. این در حالی است که باقی پرچم داران شیائومی در سال 2018 از دوربین ثانوی تله فوتو بهره می بردند. در حال حاضر، روزبه روز شمار گوشی های بیشتری به بهره گیری از دوربین سه گانه روی می آورند ولی به احتمال زیاد پوکوفون F2 به همان دوربین دوگانه بسنده خواهد نمود؛ در این صورت، شیائومی یا دوباره از دوربین ثانوی مبتنی بر سنسور تشخیص عمق استفاده می نماید یا اینکه دوربین بهتری را تعبیه می نماید.

ضمناً جدیدا بین گوشی های مقرون به صرفه، شاهد دوربین های سه گانه ای بوده ایم که در کنار دوربین اصلی و اولترا واید از دوربین تشخیص عمق استفاده شده است و شاید شیائومی برای نسل جدید این گوشی از چنین رویکردی بهره ببرد. در حقیقت، دوربین گوشی Mi A3 که به تازگی معرفی شده، دقیقا مبتنی بر چنین چینشی است.

نمایشگر ارزان تر

یکی دیگر از تفاوت های مهم پوکوفون F1 نسبت به دیگر پرچم داران شیائومی در سال 2018 این است که از نمایشگر اولد بهره نمی برد؛ چنین تصمیمی بدون شک برای کاهش هزینه ها اتخاذ شده است. برای نسل دوم این گوشی هم یا دوباره شاهد نمایشگر LCD خواهیم بود یا اینکه از نمایشگر اولد مبتنی بر رزولوشن پایین تری استفاده می گردد. به عنوان مثال، شیائومی Mi A3 که جدیدترین گوشی اندروید وان این شرکت است، از نمایشگر 6 اینچی اولد مبتنی بر رزولوشن 720p بهره می برد.

نمایشگر اولد حتی اگر رزولوشن پایینی داشته باشد، بهره گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را امکان پذیر می نماید. البته باید به اخباری هم اشاره کنیم که طبق آن ها، به زودی نمایشگرهای LCD هم می توانند حسگر اثر انگشت را در خود جای دهند.

طراحی

احتمالا مهم ترین انتقاد از پوکوفون F1 مربوط به طراحی آن بود زیرا این گوشی از بدنه پلاستیکی بهره می برد. اگرچه پلی کربنات دوام بسیار زیادی دارد، ولی در نهایت حس گوشی های ارزان قیمت و بی کیفیت را به ذهن متبادر می نماید. این تصمیم شیائومی هم برای کاهش هزینه ها بود و احتمالا برای پوکوفون F2 هم چنین رویه ای در پیش گرفته می گردد. البته باید به ردمی 7 هم اشاره کنیم که اگرچه بدنه پلاستیکی دارد، ولی همین بدنه از ظاهر جذابی بهره می برد.

سیستم تشخیص چهره مادون قرمز

پوکوفون F1 از سیستم تشخیص چهره مادون قرمز بهره می برد و برای این مشخصه، در کنار دوربین سلفی سنسورهایی تعبیه شده است. اما در خصوص نسل دوم این گوشی، احتمالا این قابلیت کنار گذاشته می گردد. به عنوان مثال می توانیم به Mi 8 اشاره کنیم که دارای این قابلیت بود ولی برای Mi 9 این ویژگی ناپدید شد. سیستم تشخیص چهره مبتنی بر مادون قرمز نسبت به دوربین معمولی امنیت بیشتری دارد ولی دقت آن به سیستم تشخیص چهره سه بعدی نمی رسد. در هر صورت، با حذف این قابلیت، شیائومی می تواند مانند Mi 9 از بریدگی نمایشگر قطره ای شکل بهره ببرد.

از دیگر تفاوت های احتمالی پوکوفون F2 با ردمی K20 پرو می توانیم به فقدان شارژ 27 واتی، استفاده از جایگزین های شیشه محافظ گوریلا گلس و ارائه دوربین سلفی با رزولوشن پایین تر اشاره کنیم.

قبل از خرید گوشی به این نکات توجه کنید

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9401

به "پوکوفون F2 شیائومی احتمالا ساده تر از ردمی K20 پرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکوفون F2 شیائومی احتمالا ساده تر از ردمی K20 پرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید