کره شمالی: آزمایش های موشکی هشداری به سئول است

به گزارش بلاگ پو، مقامات کره شمالی ضمن تأیید سومین آزمایش موشکی این کشور تأکید کردند که این اقدامات با هدف هشدار به سئول برای خرید جنگنده های آمریکایی و رزمایش برنامه ریزی شده با آمریکا اجرا شده است.

کره شمالی: آزمایش های موشکی هشداری به سئول است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کره شمالی امروز (شنبه) خاطرنشان کرد که کیم جونگ اون رهبر این کشور بر آزمایش یک سامانه جدید پرتاب چندین موشک نظارت داشته است که این سامانه قادر است توانمندی پیونگ یانگ برای حمله به اهدافی در کره جنوبی و پایگاههای نظامی آمریکا در این کشور را ارتقا دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد ، مقامات کره شمالی اعلام نموده آزمایش های موشکی، با هدف ابلاغ هشدار به کره جنوبی برای خرید فناوری برتر یا همان جنگنده های آمریکایی و همچنین تصمیم به برگزاری رزمایش این کشور با آمریکا اجرا شده است.

خبر تأیید سومین آزمایش موشکی کره شمالی درست یک روز بعد از آن منتشر شده است که ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد که پی برده است که کره شمالی در سومین آزمایش های موشکی خود، دوبار موشک هایی را به سمت دریای ساحل شرقی پرتاب نموده است.

طبق این گزارش، کارشناسان معتقدند که افزایش فعالیت های موشکی کره شمالی با هدف افزایش فشار به واشنگتن و سئول برای متوقف کردن برنامه رزمایش ماه جاری میلادی آنها است و اینکه در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات احتمالی اتمی آمریکا با پیونگ یانگ، نمایش تسلیحاتی این کشور تشدید می گردد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که کیم در مورد آزمایشات موشکی روز آدینه هفته گذشته، ابراز رضایت بسیار زیادی نموده است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام نموده بود که ارتش های آمریکا و کره جنوبی، ارزیابی هایی را از آزمایش موشکی روز آدینه کره شمالی به اشتراک گذاشتند که طبق آن موشک های پرتاب شده، احتمالاً از نوع بالستیک کوتاهبرد بوده است.

ارتش کره جنوبی همچنین نتیجه گیری نموده است که سلاح هایی که کره شمالی روز چهارشنبه مورد آزمایش قرار داد، موشک های بالستیک بوده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد که آزمایشات موشکی کره شمالی روز آدینه در ساعت 02:59 و 03:23 به وقت محلی از یک منطقه ساحلی در شرق انجام گرفته است و موشک ها حدود 220 کیلومتر حرکت نموده اند. برد موشک ها برای پوشش قرار دادن منطقه شهری اطراف سئول که حدود نیمی از اهالی کره جنوبی در آنجا به سر می برند، و همچنین یک پایگاه نظامی آمریکایی در خارج از شهر کافی بوده است.

روز 25 ژوئیه (3 مردادماه)، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد که بنا به گفته کره جنوبی این موشک ها از محل پرتاب به مسافت 600 کیلومتر پرواز کردند.

رئیس جمهور آمریکا در ماه های گذشته بارها مدعی شده بود که توانسته آزمایش های موشکی کره شمالی را کنترل کند. او گفته بود که در دولت ما قبل او، کره شمالی مرتباً آزمایش های موشکی و هسته ای انجام می داد، اما این روند بعد از روی کار آمدن او قطع شده است.

با اینحال، کره شمالی می گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ سرانجام ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9749

به "کره شمالی: آزمایش های موشکی هشداری به سئول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: آزمایش های موشکی هشداری به سئول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید