8 اختراع مهم سیاه پوستان که زندگی روزمره ما را آسان کردند

به گزارش بلاگ پو، اختراعاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده توسط نوآوران آفریقایی ساخته شده اند.

8 اختراع مهم سیاه پوستان که زندگی روزمره ما را آسان کردند

به گزارش، بسکمک از مردم راجع به اختراعات مشهور مثل لامپ، جین های کتونی و آیفون شنیده اند. اما بی شمار اختراع دیگر نیز داریم، ابداعاتی که زندگی روزمره ما را آسان می کنند، ولی معمولاً به راحتی از آن ها می گذریم. اختراعاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده توسط نوآوران آفریقایی ساخته شده اند، از چراغ هدایت و رانندگی گرفته تا میز اتو.

اختراع شده توسط سارا بون

سال 1892

میز اتو یکی از آن محصولاتی است که به همان اندازه که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، نادیده گرفته می شود. اواخر سده 19 میلادی، یک زن آفریقایی-آمریکایی به نام سارا بون که برده به جهان آمده بود میز اتو را به شکلی چشمگیر بهبود داد.

به عنوان یکی از نخستین زنان سیاهپوست تاریخ آمریکا که پتنتی به نام خود ثبت کرد، او میز اتو قبلی که اساسا یک بلوک چوبی افقی و در سال 1858 پتنت شده بود را برداشت و به شکلی مشابه نمونه های امروزی درآورد. در طراحی سال 1893 بون، میز اتو شامل طراحی باریک تر و خمیده بود که اتو کردن البسه، خصوصا لباس زنانه را آسان تر می کرد. طراحی بون بعدا با طراحی رایج امروزی ادغام شد.

اختراع شده توسط مری ون بریتن براون

سال 1966

قبل از اینکه سیستم های امنیتی خانگی به پایه ثابت منازل تبدیل شود، یک پرستار آفریقایی-آمریکایی به نام مری ون بریتن براون یک دستگاه امنیتی ابتدایی برای خانه خود ساخت. او که شب ها را به دور از همسرش و به تنهایی در کویینز نیویورک سپری می کرد، با مشاهده نرخ جرایم در محله خود احساس ناامنی می کرد. علاوه بر این، پلیس آن دوران غیر قابل اتکا بود؛ بنابراین او دستگاهی ساخت که باعث می شود شب ها احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشد.

براون در سال 1966 سیستمی ابداع کرد که مجهز به یک دوربین بود و می توانست وارد چشمی های در اصلی منزل او شود. تصویر دوربین سپس روی مانیتوری درون خانه به نمایش درمی آمد و به او اجازه می داد میهمانان ناخوانده را از این سوی در تماشا کند.

او قابلیت های دیگری هم به سیستم امنیتی خود افزود: مانند یک میکروفون برای صحبت کردن با هرکسی که پشت در است، یک دکمه برای باز کردن قفل در و یک دکمه دیگر برای برقراری تماس با پلیس. براون و همسرش همان سال پتنت این سیستم امنیتی را به ثبت رساندند و حقوق آن را سه سال بعد، در سال 1969 به دست آوردند. سیستم های امنیت خانگی امروزی معمولا از نظر قابلیت شباهت زیادی به طراحی براون دارند.

اختراع شده توسط گرت مورگان

سال 1923

گرت مورگان که برده زاده بود و تنها تحصیلات پیش دبستانی را پشت سر گذاشته بود چندین ابتکار جالب در زندگی خود داشت که از جمله آن ها می توان به ماسک گاز و طرحی بهتر برای چرخ های خیاطی اشاره کرد. با این حال، تاثیرگذارترین اختراع مورگان، چراغ هدایت و رانندگی بهبودیافته بود. بدون اختراع او، رانندگان در خیابان های سراسر جهان توسط سیستمی متشکل از دو چراغ، هدایت می شدند.

به لطف موفقیت هایش با اختراعات مختلف، مورگان تبدیل به نخستین مرد سیاهپوست شهر کلیولند در اوهایو شد که صاحب ماشین بود. به عنوان کسی که دائماً با اتومبیلش حمل و نقل می کرد، مورگان یک بار شاهد تصادقی وحشتناک در یکی از تقاطع های شهر بود؛ بنابراین او تصمیم گرفت یک عنصر دیگر (یعنی چراغ زرد رنگ) را به چراغ هدایت و رانندگی اضافه کند تا رانندگان از توقف احتمالی باخبر شوند. او در سال 1923 برای اختراع خود درخواست پتنت داد و حقوق مربوط به آن را تا سال بعد دریافت کرد.

اختراع شده توسط فردریک مک کینلی جونز

سال 1940

اگر فریزر منزل شما پر شده از محصولاتی که در فروشگاه محلی خریداری کرده اید، باید از مخترع آفریقایی-آمریکایی، فردریک مک کینلی جونز متشکر باشید. جونز در تمام عمر خود بیش از 60 پتنت به ثبت رساند که از جمله آن ها می توان به یک سیستم خنک کننده روی سقف کامیون ها اشاره کرد که مواد غذایی را در جریان حمل و نقل های طولانی، تازه نگه می داشت.

او به خاطر اختراع خود در دهه 1940 حقوق پتنت را دریافت و سپس کمپانی U.S. Thermo Control را تاسیس کرد که بعدا به Thermo King تغییر نام داد. این کمپانی در جریان جنگ جهانی دوم نقشی اساسی در رساندن خون، مواد غذایی و تدارکات به جبهه ها ایفا کرد.

اختراع شده توسط الکساندر مایلز

سال 1887

بهره گیری از آسانسور باعث شده مردم هر روز مجبور به بالا و پایین کردن پله های ساختمان ها نباشند. با این حال، تا پیش از اختراع درب های آسانسوری که به صورت اتوماتیک بسته می شوند، استفاده از آسانسور کاری هم پیچیده و هم خطرناک به حساب می آمد. پیش از اختراع درب های اتوماتیک، مردم باید در های آسانسور را به صورت دستی می بستند. فراموش کردن این مرحله باعث می شد بسکمک از افراد به درون دالان آسانسور بیفتند و جان خود را از دست بدهند.

وقتی دختر الکساندر مایلز، مخترع آفریقایی-آمریکایی تا مرز سقوط درون یکی از همین دالان ها پیش رفت، مایلز تصمیم به توسعه یک راهکار بهتر گرفت. در سال 1887 او پتنتی را برای مکانیسمی به ثبت رساند که باعث می شد درب های آسانسور به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند و بازتاب طراحی او را تا همین امروز می توان به شکل گسترده مشاهده کرد.

اختراع شده توسط جیمز ای. وست

سال 1964

حتی اگر جزو افرادی نباشید که میکروفون را حین کارائوکه به سرعت قاپ می زنند، نمی توانید این را انکار کنید که میکروفون ها برای برقراری ارتباط های روزانه، چه از راه نزدیک و چه دور، ضروری هستند؛ و بیش از 90 درصد میکروفون هایی که امروز استفاده می شوند، از جمله میکروفون هایی که در موبایل های هوشمند و دوربین ها یافت می شوند، از تکنولوژی ای بهره می برند که توسط مردی سیاهپوست به نام دکتر جیمز ای. وست اختراع شد. او زمانی که در سال 1960 در شرکت Bell Labs کار می کرد وظیفه داشت میکروفونی حساس تر و جمع و جورتر از نمونه های وقت بسازد.

وست به کمک همکاری آلمانی اش، جرارد سسلر، میکروفون الکترت را اختراع کرد که نسبت به میکروفون های خازنی هزینه تولید کمتری هم داشت. دو سال بعد از اختراع این میکروفون ها، مدل نهایی توسعه یافت و در سال 1964 پتنت رسمی شان ثبت شد. تنها چهار سال بعد، این میکروفون جدید به صورت گسترده در تولید سمعک، اکثریت تلفن ها و پایشگر های نوزاد مورد استفاده قرار گرفت.

اختراع شده توسط لوئیس لاتیمر

سال 1881

لامپ های حبابی برای نخستین بار توسط توماس ادیسون اختراع شدند، اما اختراع لامپ هایی که یک رشته کربنی دارند و طول عمر بیشتر، توسط یک آفریقایی-آمریکایی به نام لوییس لاتیمر صورت گرفت. لاتیمر که فرزند برده های فراری بود بعد از خدمت به نیرو های اتحادیه در جریان جنگ داخلی آمریکا، در یک شرکت قوانین پتنت شروع به کار کرد. به خاطر استعدادش در سندنویسی به سمت سندنویس ارشد رسید و سپس حمام های بهبودیافته را برای قطار های راه آهن اختراع کرد.

موفقیت او توجه شرکت U.S. Electric Lighting Company را جلب کرد و به این ترتیب وارد شرکتی شد که در سال 1880 رقابت مستقیم با ادیسون داشت. لاتیمر در آن جا پتنت یک رشته جدید برای لامپ های حبابی را به ثبت رساند که به جای مواد آتش زا مانند خیزران، از کربن استفاده می کرد. افزودن رشته کربنی طول عمر و کارایی لامپ های حبابی را افزایش داد و دیگر خبری از عمر چند روزه نبود. در سال 1884، او در شرکت Edison Electric Light به ادیسون پیوست.

اختراع شده توسط مارک دین

سال های 1980 و 1999

قبل از اینکه نمایشگر های تخت و مانیتور های باکیفیت ال سی دی تبدیل به نرم شوند، نمایشگر های پی سی محدود به صفحه هایی بدون هیچ رنگ بودند که با قدرت پردازشی محدود به کامپیوتر ها متصل می شدند. اما شرایط به خاطر مهندس و مبتکری سیاه پوست به نام مارک دین تغییر کرد. دین اوایل دهه 1980 به عنوان مهندس ارشد به آی بی ام پیوست و تیمی 12 نفره تشکیل داد که نخستین کامپیوتر شخصی آی بی ام را ساخت.

علاوه بر کمک به ساخت نخستین کامپیوتر در سال های ابتدایی حضورش در شرکت، او در توسعه مانیتور رنگی هم نقش داشت و تیمی را هدایت کرد که نخستین پردازنده گیگاهرتزی را ساخت. این چیپ که در سال 1999 ساخته شد دستیابی به نرخ پردازش بالاتر را با سرعت بیشتر در کامپیوتر های شخصی امکان پذیر کرد.

منبع: دیجیاتو

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19944

به "8 اختراع مهم سیاه پوستان که زندگی روزمره ما را آسان کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اختراع مهم سیاه پوستان که زندگی روزمره ما را آسان کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید