بیمارستان سرپل ذهاب 2 هفته دیگر به بهره برداری می رسد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، قباد محمدی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تبیین عملکرد سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در حادثه زلزله در این سازمان برگزار گردید جامعه مزشکی را از شریف ترین اقشار جامعه دانست و گفت: آنها توانستند در بحث زلزله افتخار تاریخی کسب نمایند که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

بیمارستان سرپل ذهاب 2 هفته دیگر به بهره برداری می رسد

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار جراحی ها در روز اول زلزله را یک رکورد دابیان کرد و اضافه نمود: تا 40 روز پس از زلزله کلیه خدمات پزشکی در مناطق زلزله زده به صورت صددرصد رایگان انجام شد.

به گفته محمدی، حدود 35 میلیارد تومان دارو و وسایل مصرفی رایگان برای زلزله زدگان هزینه شد که بخشی به شهرستان های زلزله زده ارسال شد و بخشی هم در بیمارستان های کرمانشاه برای زلزله زدگان مصرف شد.

وی از عدم هرگونه اپیدمی در مناطق زلزله زده اطلاع داد و خاطر نشان کرد: این در حالی است که قصرشیرین و سرپلذهاب از قدیم الایام یکی از کانون های سالک کشوری بوده است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری سالک سال قبل از زلزله حدود 50 نفر بود که سال جاری از بعد از حادثه زلزله تا کنون فقط 9 نفر به این بیماری میتلا شدند و به این لحاظ با کاهش نیز روبرو بودیم.

محمدی دلیل کاهش بیماری های واگیر را در مناطق زلزله زده فعالیت جهادی نیروها در سمپاشی وسیع آن مناطق بیان کرد و گفت: پزشکان در سراسر کشور به صورت هفتگی در مناطق حضور داشتند و کار مداوا را انجام می دهند و می توان گفت ایثاری را در این زمینه از خود به یادگار گذاشتند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خدمات بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده اقدام به تدوین یک کتاب نموده است که تا هفته آینده به چاپ خواهد رسید.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از خاتمه عملیات مقاوم سازی بیمارستان سرپلذهاب اطلاع داد و بیان داشت: این بیمارستان که در حادثه زلزله آسیب فراوانی دید به دنبال یک کار جهادی توسط دانشگاه علوم پزشکی با 14 میلیارد تومان اعتبار تا یک یا دو هفته دیگر با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2781

به "بیمارستان سرپل ذهاب 2 هفته دیگر به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان سرپل ذهاب 2 هفته دیگر به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید