ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ممکن است ماهها یا سالها به طول انجامد!

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با شکست مذاکرات میان دونالد ترامپ و اعضای برجسته حزب دموکرات در کنگره آمریکا بر سر تصویب بودجه 5 میلیارد دلاری مورد تقاضای ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک، تعطیلی دولت فدرال آمریکا همچنان ادامه می یابد.

ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ممکن است ماهها یا سالها به طول انجامد!

با وجود آنکه ترامپ نشست روز جمعه خود با اعضای حزب دموکرات در کاخ سفید را سازنده دانست؛ نانسی پلوسی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا این نشست را ستیزه جویانه خواند و گفت: اما حزب دموکرات به این تشخیص رسیده است که تا زمانی که دولت را بازگشایی نکنیم، قادر نخواهیم بود به درستی این [مسئله بودجه] را حل و فصل کنیم. و ما این مسئله را برای شخص رئیس جمهور روشن کردیم.

در همین ارتباط، چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا پس از نشست کاخ سفید به خبرنگاران گفت که در این نشست ما به رئیس جمهور گفتیم که ضروری است دولت را باز کنیم. او [ترامپ] مقاومت کرد. در واقع، او گفت که دولت را برای مدت زمان طولانی، ماهها یا حتی سالها، تعطیل نگه می دارد.

ترامپ نیز در مصاحبه با خبرنگاران تصدیق کرد که به رغم امیدواری به امکان بازگشایی دولت فدرال ظرف چند روز آینده، آمادگی دارد که تعطیلی دولت فدرال برای ماهها یا حتی سالها به طول انجامد!

لازم به ذکر است که این تعطیلی دو هفته ای که یک چهارم ارگانها و ادارات تحت نظارت دولت فدرال آمریکا را متأثر ساخته، تاکنون حدود 800 هزار نیروی کار فدرال را بدون پرداخت دستمزد به حال خود رها نموده است. دلیل آن نیز پافشاری ترامپ بر حمایت خود از لایحه بودجه ای است که هزینه های لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تأمین می کند؛ دیواری که ساخت آن از جمله وعده های انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3810

به "ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ممکن است ماهها یا سالها به طول انجامد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ممکن است ماهها یا سالها به طول انجامد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید