شرکت فرانسوی نقشی در سامانه جامع مالیاتی ندارد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، سید کامل تقوی نژاد در خصوص همکاری شرکت فرانسوی بول با طرح جامع مالیاتی با بیان اینکه این شرکت از خردادماه سال جاری هیچ گونه قراردادی با سازمان امور مالیاتی کشور ندارد، اظهار کرد: هم اکنون تمام سورس کدهای نرم افزار یکپارچه مالیاتی E-RIS و Flex از شرکت فرانسوی بول دریافت گردیده و در حال پیاده سازی فرایندهای ارتقا و نگهداری از طریق دانش و سرمایه های داخلی هستیم. باز هم تاکید می کنم، چه پیمانکار خارجی و چه پیمانکارهای داخلی امکان دسترسی به اطلاعات مودیان را نداشته و نخواهند داشت. در این خصوص نظرات گروه های نظارتی و امنیتی اخذگردیده و مشورت های لازم اجرا شده است؛ نتیجه اینکه هیچ گونه مشکل یا ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

شرکت فرانسوی نقشی در سامانه جامع مالیاتی ندارد

رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه نمود: سامانه یکپارچه مالیاتی توسط شرکت بول فرانسه طراحی و تولیدگردیده است، بنابراین ضروری بود که دانش فنی تغییر، توسعه و مدیریت بهره برداری از آن به طور کامل در اختیار همکاران سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. ازاین رو موضوع انتقال دانش مدیریت و توسعه سامانه مذکور در کلیه ابعاد و در قالب سند رویکرد کلان انتقال دانش فنی از طرف سازمان امور مالیاتی دنبال شد و همکاران توانمند ما در کنار متخصصین شرکت بول دانش و مهارت لازم برای توسعه و نگهداری این سامانه را فراگرفتند. می توان به جرات مطرح کرد که هم اکنون متخصصین مجرب سازمان امور مالیاتی کلیه امور مربوط به این سامانه را در اختیار دارند.

وی در خصوص همکاری دستگاه های مختلف با این سازمان برای ارائه اطلاعات مودیان، گفت: متاسفانه به رغم پیگیری های متعدد از سوی این سازمان و وزارت متبوع و همچنین دستگاه های نظارتی، ارسال اطلاعات توسط تعدادی از دستگاه ها با تأخیر همراه بوده است. اخیرا با شهرداری و سازمان ثبت اسناد هم تفاهم گردیده و وزارت راه و شهرسازی هم در تدارک انجام لازم برای انجام این کار است. مجموع این اقدامات سبب گردیده بیش از 1.3 میلیارد رکورد اطلاعات به این پایگاه وارد گردد که برخی از این رکوردهای اطلاعاتی، خود حاوی صدها رشته اطلاعاتی هستند.

تقوی نژاد در رابطه با حمله هکرها به سامانه های سازمان امور مالیاتی، اضافه نمود: تاکنون بیش از یک میلیون حمله انجام گردیده اما حتی یک نفوذ به سیستم های ما صورت نگرفته است. سامانه های خدمات الکترونیکی سازمان به صورت دوره ای از طریق مراجع امنیتی ذی ربط تست نفوذ می شوند. اخیرا هم سیستم، مورد ارزیابی قرارگرفته که موارد اعلامی در حال آنالیز و برطرف است. البته باید یادآوری کنم که سنیم یک سامانه صرفا درون سازمانی است و به جز کاربران سازمان در شبکه داخلی، کسی به آن دسترسی ندارد. با این حال ارزیابی های امنیتی بسیاری بر روی آن انجام می گردد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی، اظهار کرد: طی خرداد و تیرماه سال 1397، تعداد 4 میلیون و 863 هزار و 113 فقره اظهارنامه الکترونیکی بابت عملکرد سال 1396 به سازمان ارسال گردیده است که از این تعداد حدود سه میلیون و 30 هزار اظهارنامه مربوط به صاحبان مشاغل است و یک میلیون و 111 هزار اظهارنامه مربوط به مشاغل خودرو است. همچنین تعداد 278.582 اظهارنامه از اشخاص حقوقی و تعداد 426.382 اظهارنامه از صاحبان مستغلات اجاری به صورت کاملا الکترونیکی دریافت و منجر به حذف کامل مراجعات حضوری شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1278

به "شرکت فرانسوی نقشی در سامانه جامع مالیاتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت فرانسوی نقشی در سامانه جامع مالیاتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید