شما دبیر کل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص!

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: روابط ایران با اکثر کشورهای منطقه و همسایگان معقول، متعادل، مبتنی بر همکاری، گفت وگو و احترام است.

شما دبیر کل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص!

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی عصر یکشنبه در واکنش به اظهارات اخیر دبیر کل اتحادیه عرب درباره ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با اکثریت کشورهای منطقه و همسایگان خود از روابط متعادل و معقولی مبتنی بر همکاری، گفت وگو، منافع مشترک و احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با نگاهی به حق همسایگی، مصالح، ثبات و امنیت منطقه برخوردار بوده و این یک سیاست درازمدت و اصولی بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در مواقع احتیاج، ضرورت و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشورهای منطقه و در تعاملی سازنده با دولت ها و ملت های آنها بوده است.

قاسمی خطاب به احمد ابوالغیط اظهار کرد: بهتر آن می دانیم که شما تحت تاثیر معدود کشورهای منطقه، از هرگونه اظهار نظر تفرقه افکنانه پرهیز کنید و به خاطر آورید شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص با رفتار و منش های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشورهای عربی و مسلمان این منطقه حساس از دنیا هستید.

سخنگوی وزارت خارجه در خاتمه اضافه کرد: البته از نظر ما مخاطب اصلی و واقعی اظهارات آقای ابوالغیط کشورهایی باید باشند که سالانه میلیاردها دلار از ثروت ملت هایشان را برای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای صرف می نمایند و تنها چیزی که به دست می آورند توهین و نگرانی فزاینده از آینده خود است که البته ما به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان از چنین شرایطی عمیقا متاسفیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3065

به "شما دبیر کل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما دبیر کل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید