وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است!

به گزارش بلاگ پو، نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید نمود و از نمایندگان مجلس خواست که به موضوع دستمزد و معیشت کارگران و بازنشستگان ورود نمایند.

وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است!

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: امروز وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است چون سن وسالی از آنها گذشته و دیگر نمی توانند کار نمایند ولی متاسفانه بازنشستگان برای تامین هزینه های کمرشکن زندگی و درمان و دارو در به در دنبال کار می گردند و حتی به نظافت و نگهبانی در ساختمانها هم تن می دهند.

وی با اشاره به توزیع سبد حمایتی دولت اظهار کرد: سبد حمایت غذایی دولت به همه فرهنگیان و کارمندان و بازنشستگان دولتی داده شد الا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و مدام از ما می پرسند چرا سبد کالا به بازنشستگان و کارگران داده نشده است؟ اگر قرار بوده بسته های حمایت غذایی به یک عده و گروه های خاصی داده گردد چرا از ابتدا اعلام همگانی کردند و افراد زیر سه میلیون تومان را مشمول دریافت سبدکالا دانستند؟

پورموسی اضافه نمود: باوجود آن که کارگران پرچمدار اقتصاد مقاومتی هستند و بازنشستگان همواره مورد احترام و تکریم قرار می گیرند ولی در چنین مواقعی نادیده گرفته می شوند و از همین مزایای اندک هم محروم می مانند. بعضا به ما گزارش می دهند بازنشستگان با دریافتی سه میلیون و 10 هزار تومان هم شامل دریافت بسته حمایت غذایی نشده اند و به خاطر 10 هزار تومان نتوانسته اند سبد کالا بگیرند، ایکاش این رفتار را در حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان نشان بدهیم و عدالت واقعی را آنجا رعایت کنیم.

رییس کانون بازنشستگان مشهد در عین حال اظهار داشت: انتظار داریم در خصوص واریز مبلغ بسته های حمایت غذایی و این که قرار است به حساب یارانه واریز گردد یا با حقوق ماه پرداخت گردد نیز شفاف سازی صورت گیرد.

وی در سرانجام از نمایندگان مجلس خواست تا به مبحث دستمزد کارگران و بازنشستگان وارد شوند و گفت: ماده 41 قانون کار صراحتا ملاک معین دستمزد کارگران را تعیین نموده است. ما به دبنال این که تورم چقدر است نیستیم و همه می دانیم که بسیاری از اجناس و کالاها دیگر از دوبرابر گذشته و چهاربرابر شده است. بنابراین انتظار داریم بند دو ماده 41 که تاکید بر سبد معیشت خانوار کارگری است حتما مدنظر قرار گیرد؛ همچنان که تاکید داریم ماده 96 قانون تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگان رعایت گردد.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران به دنبال گرانی های اخیر یاد نموده و گفته بود تنها راه یاری به معیشت خانوارهای بازنشسته کارگری ترمیم حقوق آنها به میزان 20 تا 25 درصد است و در کنار آن ضروری است همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز با جدیت پیگیری گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3467

به "وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید