تولید پلیمرهای مهندسی منحصر به فرد با کاربردهای صنعتی و پزشکی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر ایمان صاحبی جویباری گفت: پلی یورتان ها از جمله پلیمرهای مهندسی هستند که در چند دهه گذشته، به علت خواص بالقوه شاخص در الاستومرها، فوم ها، چسب و موارد بیولوژیک به شدت مورد توجه قرار گرفته اند که با توجه به رشد جهانی، این ماده پلیمری، در بین همه پلیمرها بیشترین ارزش افزوده را دارد.

تولید پلیمرهای مهندسی منحصر به فرد با کاربردهای صنعتی و پزشکی

مجری این پژوهش با اشاره به ایده خلاقانه این طرح و مزیت های نسبی آن گفت: در این پژوهش با استفاده از مخلوط پلی ال به کنترل سنتتیک و میزان جدایی فازی با ابزار گوناگون بویژه ابزار رئولوژیکی پرداخته شد و با کنترل ریز ساختار، خواص نهایی محصول برای کاربردهای گوناگون بهبود یافت؛ به طوری که در شرایط برابر، در مقایسه با نمونه های خارجی بهبود خواصی در حدود دو برابر داشت.

وی با بیان مثالی گفت: به عنوان نمونه میزان کرنش در نقطه شکست نمونه های تجاری خارجی ذکر شده حداکثر 700 درصد است؛ در حالی که در بین نمونه های سنتزی حاصل این پژوهش، توانایی تحمل کشش تا 1400 درصد به دست آمد.

وی ادامه داد: با توجه به کاربرد نمونه های سنتز شده در بخش های بیولوژیک، آنالیز سمیت (MTT) از قسمت سخت دی ایزوسیاناتی (HDI) و پلی ال (PCL-PTMG) آنها گرفته شد که خوشبختانه نتایج موفقیت آمیز این آنالیز نشان داد که این محصولات زیست سازگار هستند و قابلیت به کارگیری در بخش های پزشکی همچون استنت قلبی را دارا هستند.

این طرح از سوی محمد مسعود میر حسینی و ایمان صاحبی جویباری و با راهنمایی دکتر وحید حدادی اصل (عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر) به اجرا در آمده است که حاصل آن چاپ 8 مقاله ISI در ژورنال های با درجه Q1، چاپ 5 مقاله در کنفرانس بین المللی (Nano Structure Sharif) و همچنین ثبت یک اختراع بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14431

به "تولید پلیمرهای مهندسی منحصر به فرد با کاربردهای صنعتی و پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید پلیمرهای مهندسی منحصر به فرد با کاربردهای صنعتی و پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید