هزاران جدایی طلب در مادرید دست به تظاهرات زدند

به گزارش بلاگ پو، مادرید- خبرنگاران - هزاران جدایی طلب به رهبری کیم توررا رئیس دولت کاتالونیا شنبه شب در اعتراض به آنچه محاکمه ساختگی رهبران جدایی طلبان می نامند، در خیابان های مادرید پایتخت اسپانیا تظاهرات کردند.

هزاران جدایی طلب در مادرید دست به تظاهرات زدند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری افه، در این تظاهرات که به گفته فراخوانان آن 120 هزار نفر و طبق گزارش پلیس 18 هزار نفر شرکت داشتند ، توررا به همراه آرتور مس رئیس سابق دولت کاتالونیا ، از اسپانیا خواست که به فریاد آزادی و استقلال تظاهرکنندگان گوش دهد.

وی طی سخنانی اضافه نمود: دولت اسپانیا به خود نگاه کند و از خود بپرسد که چه اشتباهی مرتکب شده تا این تعداد تظاهرکننده خواهان حق معین سرنوشت خود هستند.

وی با جعلی خواندن محاکمه رهبران استقلال طلب ازسوی دیوان عالی اسپانیا هشدار داد که تنش سیاسی بین کاتالونیا و اسپانیا فقط با برقراری دموکراسی حل و فصل خواهد شد.

تظاهرکنندگان که از ایالت های مختلف کشور برای شرکت در این تظاهرات تحت عنوان معین سرنوشت جرم نیست .دموکراسی، تصمیم دریافت است به مادرید آمده بودند.

آنان با تکان دادن پرچم های ستاره دار جدایی طلبی کاتالونیا شعارهایی نظیر عدالت وجود ندارد ، محاکمه ساختگی تئاتر خوبی است ، ما جمهوری کاتالونیا هستیم ، زندانیان و تبعیدیان آزاد باید گردند و به اینجا آمدیم تا از شما خداحافظی کنیم را سر دادند.

بنابراین گزارش، کاتالونیا بخش خودمختار با 7 میلیون و 523 هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیاست که خواهان استقلال از دولت مرکزی است.

این بخش به لحاظ اقتصادی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به شمار می رود و نزدیک به 20 درصد فراوری ناخالص ملی اسپانیا را تشکیل می دهد.

ایالت کاتالونیا در سال 2017 با فرارسیدن اول اکتبر (9 مهر)، روز پرتنشی را برای فرایند همه پرسی استقلال خود از اسپانیا پشت سر گذاشت.

شبک**اروپام *5*491**1392

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5480

به "هزاران جدایی طلب در مادرید دست به تظاهرات زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران جدایی طلب در مادرید دست به تظاهرات زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید