پوست مرغی چیست؟

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ یک متخصص پوست و مو از پوست مرغی به عنوان یکی بیماری پوستی یاد کرد وافزود: افراد با زمینه های پوست خشک بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

پوست مرغی چیست؟

دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه پوست مرغی یکی از بیماری های پوستی شایع است، گفت: این بیماری با ایجاد ضایعاتی به شکل دانه های برجسته و نوک تیز روی بازوها، اطراف شکم، پهلوها و حتی ران ها خود را نشان می دهد.

ابراهیمی اضافه نمود: این بیماری بیشتر در افرادی با زمینه پوست خشک و حساس و مبتلایان به اگزما مشاهده می گردد و این افراد عمدتا در دوران بزرگسالی و حتی کودکی دچار پوست مرغی می شوند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: علاوه بر این، زمینه های ژنتیکی و ارثی هم در بروز این بیماری دخیل است و بعضا بعضی بیماری ها نیز موجب ایجاد پوست مرغی در افراد می گردد.

وی با بیان اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد، گفت: تنها با مصرف بعضی داروها می توان شدت بیماری را کاهش داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد راهکارهای کاهش علائم این بیماری، گفت: توصیه می گردد افراد از کرم های لایه بردار استفاده نمایند، اما نباید در مصرف این محصولات زیاده روی گردد.

وی اضافه نمود: کرم های لایه بردار لایه های سطحی پوست را برداشته و با تغییر این لایه ها، نگهداری رطوبت پوست بالا می رود و این امر به بهبود ضایعات پوست مرغی یاری می نماید.

ابراهیمی توضیح داد: افراد همچنین برای کاهش علائم پوست مرغی باید بعد از استحمام از لوسیون های مرطوب نماینده و نرم نماینده استفاده نمایند.

این متخصص پوست و مو اضافه نمود: همچنین کاهش دفعات و مدت شست و شوی بدن و نیز کاهش استفاده از شوینده های قوی برای این دسته افراد توصیه می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26324

به "پوست مرغی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست مرغی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید