یاری 8.6 میلیاردی حامیان و خیرین آموزش عالی کشور به دانشگاه شریف

به گزارش بلاگ پو، مراسم ضیافت افطار دانشگاه صنعتی شریف با حضور حامیان، خیرین و نیکوکاران و با هدف حمایت از دانشگاه صنعتی شریف در راستای حفظ و ارتقای سطح فراوری علم، پژوهش و پیشرفت کشور برگزار گردید که در این مراسم به میزان 8.6 میلیارد تومان از سوی خیرین از دانشگاه صنعتی شریف حمایت اقتصادی به عمل آمد.

یاری 8.6 میلیاردی حامیان و خیرین آموزش عالی کشور به دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگاران، دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه شریف در این مراسم ضمن خوشامدگویی به خیرین به اهمیت موضوع وقف و یاری خیرین در دانشگاه ها اشاره نمود.

وی گفت: اگر به دانشگاه های سرآمد جهان همچون هاروارد، ام آی تی و استنفورد نگاه کنیم، در می یابیم که با وجود درآمدهای بالای ارتباط با صنعت و فناوری که دارند، اما همواره از یاری خیرین غافل نبوده اند و اغلب به فکر سبد درآمدی متنوع برای دانشگاه هستند.

وی اضافه نمود: ما نیز به این موضوع مهم معتقد هستیم و در حال تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاهیم و برنامه راهبردی دانشگاه را نیز با چند تم اصلی در این زمینه قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اعلام نمود: در نظر داریم تا انتها سال 1405، ده درصد از درآمدهای دانشگاه را از محل یاری خیرین تامین کنیم و این در حالی است که تاکید داریم از برند دانشگاه چیزی کم نگردد.

دکتر فتوحی توضیح داد: خیرین به دو صورت می توانند یاری های اقتصادی خود را به دانشگاه صنعتی شریف داشته باشند.

وی گفت: مشارکت در پروژه های مختلف عمرانی نیمه کاره یا مد نظر خیرین و تجهیز آزمایشگاه های پژوهشی و یا اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان از یک سو و یا مشارکت در صندوق نیکوکاری شریف که به زودی به استقلال اقتصادی خوبی خواهد رسید، از دیگر راه های یاری خیرین به دانشگاه خواهد بود.

در ادامه مراسم دکتر مشایخی، بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: متاسفانه دانشگاه صنعتی شریف با کمبود منابع دولتی روبروست و این در حالی است که بودجه سرانه دانشجویان به قیمت ثابت از سال 85 نسبت به سال 95 نصف شده است و اگر این سیر نزولی ادامه پیدا کند، چیزی از دانشگاه صنعتی شریف باقی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر راه های یاری خیرین به دانشگاه صنعتی شریف، اضافه نمود: صندوق نیکوکاری و سرمایه گذاری راه دیگری است که منابع آن به صورت علمی توسط متخصصین مدیریت خواهد شد و به اصل مبلغ آن دست نخواهد برد و صرفا سود حاصل از آن برای حمایت از دانشگاه اختصاص داده خواهد شد.

دکتر مشایخی اظهار امیدواری کرد: بعد از 10 سال شاهد یک صندوق قابل توجه که 1000 میلیارد تومان موجودی دارد، خواهیم بود که به یاری آن دانشگاه و دانشجویان حمایت می شوند.

در ادامه نشست خیرین، دکتر مصلی نژاد از خیرین سرآمد آموزش عالی کشور طی سخنانی به احتیاجها و مسائل دانشگاه صنعتی شریف اشاره نمود و گفت: احتیاج به تجهیز و به روز شدن کلاس های درس دانشگاه برای ابتدای سال تحصیلی، معضل مسکن اساتید جوان که بعضا با وجود علاقه به دانشگاه صنعتی شریف سبب بازگشت آنها به خارج از کشور می گردد و تجهیز دانشکده مهندسی و علم مواد که در حال حاضر در مرحله فونداسیون است، وجود دارد.

وی در ادامه اضافه نمود: حمایت از آموزش و پرورش و آموزش عالی در هر کشور، سرمایه گذاری برای آیندگان است و با این کار هزینه تأمین امنیت برای آیندگان را کاهش می دهیم و اگر از این مهم غافل شویم، نسل آینده ما را هرگز نخواهد بخشید.

دکتر مصلی نژاد با تاکید بر اصل شفاف سازی هزینه ها و یاری خیرین در بنیاد شریف، گفت: در هیات مدیره جدید بنیاد شریف تصمیم گرفتیم سایتی راه اندازی کنیم که نیکوکاران بتوانند به سهولت با دیدن محل هزینه کرد ریال به ریال یاری های خود را دیده و هر شب به راحتی بخوابند و بدانند پولی که به جای خرید والیوم، به دانشگاه دادند، کجا هزینه شده است و آرامش بگیرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7251

به "یاری 8.6 میلیاردی حامیان و خیرین آموزش عالی کشور به دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 8.6 میلیاردی حامیان و خیرین آموزش عالی کشور به دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید